Posted on

Eddzek többet, vagy egyek kevesebbet???

Eddzek többet, vagy egyek kevesebbet???

Túlsúllyal küzdesz? Számtalan fogyókúrát próbáltál már, de nem sikerült tartós eredményt elérned?

A túlsúlyos vagy elhízott állapotot a test nem véletlenül alakítja ki. Ez nem szerencsétlenség, genetika vagy balsors kérdése, hanem ok-okozati összefüggések eredménye. Legfőképpen az életmódnak köszönhető, a genetika ebben csak 10%-ban felelős. A betegségek nagy részére is igaz ez, hogy a helytelen életmód miatt alakulnak ki. Ez jó hír, hiszen, ha megváltoztatjuk életmódunkat, meg tudjuk változtatni az egészségi állapotunkat is!
Ha vissza akarjuk állítani az ideális tartományba a testösszetétel értékeket, azaz le akarsz egészségesen fogyni és egy ideálisabb formát kialakítani, akkor alapvetően 3 területen kell változásokat elindítanod.
Először is mentálisan kell elhatároznod és megerősítened magad, aztán jöhet a táplálkozás és a testedzés.Ami viszont kiemelten fontos, hogy ezek a területek a tartós és egészséges fogyás szempontjából eltérő hatékonysággal bírnak.

 

A legnagyobb jelentősége a siker szempontjából, a gondolkodásmódnak van, ez 50%. Ezzel sokan nincsenek tisztában, és nem is gondolnák, hogy az eredménytelenségeknek ez lehet az oka. Ez egy másik hosszú poszt témája lesz 🙂
A második helyen van a táplálkozás 35% jelentőséggel, és harmadik helyen a testedzés 15% jelentőséggel. Ez sokak nézeteivel ellent mondhat, azt gondolhatjátok, hogy nagyon kevés az a 15% a testedzésre, pedig nem……. Ha megfelelően étkezel, az az 100%-ban megadod a tested számára a működéséhez szükséges minőségi tápanyagokat, akkor egyrészt beáll az ideális testösszetétel, beindul a fogyás, másrészt a betegségekből is regenerálódni fog a szervezeted. Persze, ehhez fontos a testmozgás is, hiszen azzal fogjuk ezt az egész folyamatot megtámogatni, ez által leszünk feszesebbek, fittebbek, közérzetünkre is jótékony hatással lesz. Viszont, ha valaki fordítva ül a lovon és csak a testedzésre koncentrál, de nem tudja, hogyan táplálkozzon mellé helyesen, vagy éppen nem is akar, akkor hiába a sok edzés, nem lesz olyan hatékony és eredményes, sem a testépítésben, sem a fogyásban! Erre szoktuk mondani, hogy nem sokat kell edzeni, hanem okosan.
Természetesen, aki szokássá teszi az életében a rendszeres sportot, az a legideálisabb, de ne csak attól várjuk a csodát, mert az hosszútávon kevés lesz…

Természetesen mind a három területtel foglalkozni kell, de nagyon fontos, hogy megfelelő sorrendben és jól csináljuk, azaz életmódot váltsunk, méghozzá mesterfokon.

http://bodywakes.hu/eloadas/

Tóth Bogi

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.