Posted on

AKI VALAMI JÓ FELÉ TÖREKSZIK AZ ELÉRHETI A CÉLJÁT, AKI VALAMI ELŐL MENEKÜL AZ LEGFELJEBB FÉLNI FOG ÉS GYENGÉNEK ÉRZI MAJD MAGÁT :)

Pár dolog amit érdemes tudnod, hogyha most váltasz életmódot vagy épp holtponton vagy és azon gondolkozol, hogy feladd.
Ha pedig már túl vagy mindezen valószínűleg több résznél bólogatsz mosolyogsz vagy épp könnybe lábad a szemed mert tudod miről beszélek. 🙂

Fontos, hogy tudd a környezeted nem minden változást fogad majd pozitívan. Ami Téged is elbizonytalaníthat kivéve, ha elkötelezted magad és erre fel vagy készülve.

Igen valóban lehetnek érzelmileg nagyon nehéz időszakok, kritikus periódusok, amikor legszívesebben visszafordulnál.
Sok elhízott emberre jellemző az, hogy nehezen tudnak dönteni, hiszen félnek a felelősségvállalástól , nem bíznak maguknak és arra vágynak , hogy valaki meg mondja nekik mit csináljanak. Ez a vonatkozás az életmód területén még szükséges is, de ezeknél az embereknél ez figyelhető meg az élet minden területén. Előírjuk mennyit egyen , hányszor és mikor?Lehetőleg azt is mondjuk, meg mikorra fogytok le és mennyit!  Nekünk egészségmentoroknak pedig ez a dolgunk és szívesen tesszük és tanítunk meg titeket arra, hogy alakítsátok át az életeteket úgy, hogy minél hosszabb és egészségtudatosabb életet élhessetek minőségben. Viszont egy dolog megragadta a gondolatomat… A legtöbbször az lenne a legjobb, ha ezt szervírozná is valaki.Mert amúgy szinte mindenkinek van evés közben is valami dolga. Telefonálni,e-mailezni. Igaz? Kicsit gondolkodtam ennek a lélektani hatásán, hogy valóban „csak” az időhiány és az egyszerűség van ennek a hátterében? Tudjátok, mire jutottam? Azt vettem észre, hogy akik ellátogatnak hozzánk és komolyan belevágnak, a programba azok elkezdenek egy önismereti munkát, még ha nem is tudnak róla. Az elején pont azért dacolnak annyit, mert olyat szükséges tenniük, amit már nagyon rég nem tettek. FOGLALKOZNI ÖNMAGUKKAL. A céljaikkal. Aztán hogy mit (t)egyenek. Szerintem nem csak az időhiány miatt kedvelik sokan a rendelős ételt. Mert ha főzöl, még a végén túl foglalkozol, leszel magaddal és rájössz, hogy még többet lenne szükséges.
Persze itt nem arról van szó, hogy ne rendeljünk étlett hiszen az egyik leghálásabb leszek ha végre Győrbe is lesz Bodywakes Food. .. Akinek pedig nem inge úgysem veszi magára.

 

Ezzel csak egy dolgot akartam sugallani:
A TARTÓS ÉLETMÓDVÁLTÁS NEM NÉLKÜLÖZHETI AZ ÖNISMERETET ÉS ÖNMAGUNK MEGBECSÜLÉSÉT.
Elsősorban saját testi és lelki igényeink tudatosítására és elfogadására van szükség.

 

Ha semmi más nem vezérel, minthogy a környezetednek megfelelj, és hogy elismerjenek, az nem fogja segíteni az előrejutásodat .Találd meg a Te saját személyes belső motivációdat. Tölts magaddal időt… fogj egy füzetet és írd le mindennap az elért karcsúságoddal járó örömöket, mintha már a Tiéd lenne! ÉLD ÁT ÉS LÉGY HÁLÁS érte már akkor amikor írod, mintha a Tiéd lenne. Aztán pedig ahelyett, hogy görcsölnél, csak tedd, ami szükséges lazán és tanuld meg élvezni az utad minden egyes napját!
Mert bár még hihetetlennek tűnik a legnehezebb napok fognak a legnagyobb mosolyt csalni az arcodra akkor, amikor már elérted a célod és tudod, hogy TE MINDEZEK ELLENÉRE IS MEGTETTED, AMI TŐLED TELLETT ÉS ELÉRTED ÁLTALA AZT AMIT KITŰZTÉL 

Tehát azaz időszak, amíg lefogysz és/vagy egyensúlyba kerülsz , egy út is legyen melyet bejársz , miközben egyre többet tudsz meg arról az emberről aki Te vagy.

Sokkal erősebb motivációs alapot jelenthet a változáshoz az a szempont, hogy jobban megismerheted önmagad, megértheted az összefüggéseket a Téged ért hatások és az életed folyása között. Megértheted az elhízás vagy betegség mögött a valódi hiányokat, ki nem elégített vagy fel nem vállalt szükségleteidet, gyerekkori traumákat és sérelmeket.

Ez az egész egy döntésről szól, egy megingathatatlan elhatározásról, ami a TIÉD amit ne más vár el tőled, nem nyomás alatt hoztad meg és ezáltal a felelősség is Tiéd.

A sikeres életmódváltás során, érzelmi síkon is legalább annyit dolgozunk, mint testi síkon.
A súlyprobléma mögött fájó élmények, elnyomott érzések felszínre segítése elengedhetetlen ahhoz, hogy a hogy a hiányzó szükségletek és a hiányos készségek újraépíthetők legyenek.

Ezután jöhet a mentális rész, célkitűzés:
Miért is fontos annyira, hogy legyenek céljaink? Nem csak az életmód területén, hanem bárhol az élet másik területén? Egyrészt mert a célkitűzés egyfajta döntés is aminek következményei vannak. Ha valaminek következményei vannak azért felelősséget vállalunk, és akik nem tűznek ki célokat pont ettől tartanak a legjobban. A felelősségvállalástól.
Így telnek el velük az évek , miközben nem veszik észre , hogyha nem döntenek, akkor elmennek mellettük a lehetőségek, illetve ők a lehetőségek mellett. és egyre bizonytalanabbá válnak önmagukban.
A krónikus visszaeső fogyókúrásoknál is legtöbbször az a helyzet, hogy nem alapozzák meg céljaikat tudatosan és felelősen.
Hónapokig évekig nem törődve mérgezik és hizlalják magukat majd amikor elegük lesz ebből akkor egyből “tegnapra” szeretnének lefogyni.
A változás első lépése a tudatosítás és a felelősségvállalás.
Csupán ez után van esély arra, hogy visszaszerezze az ember a kontrollt maga felett. Egész pontosan azt az érzést, hogy ő tesz a dolgokért és nem csak megtörténnek, vagy meg nem történnek a dolgok vele.

Végezetül egy gondolat, ami engem nagyon megfogott:
AKI VALAMI JÓ FELÉ TÖREKSZIK AZ ELÉRHETI A CÉLJÁT, AKI VALAMI ELŐL MENEKÜL AZ LEGFELJEBB FÉLNI FOG ÉS GYENGÉNEK ÉRZI MAJD MAGÁT.

Köszönöm a figyelmet!
Ha még több inspirációra van szükséged látogass el szakmai és motivációs előadásunkra:
Győr
http://bodywakes.hu/eloadas-gyor/

Budapest:
http://bodywakes.hu/eloadas

Jó utat Kedves életmódváltó olvasóm !:)

Ha igaznak, magadénak és hasznosnak érezted a gondolataim kérlek oszd meg ezt a posztot ismerőseiddel! 🙂

Smeller Kitty

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.